Generelle betingelser

Levering, betaling og garantier

1.Kjøp

Ved bestilling inngås avtale om kjøp først når Daylight Nordic AB eller din installatør har bekreftet bestillingen. Hvis leveringstiden i bestillingen forandres kommer kunden til å få beskjed om dette snarest mulig. Så lenge varen finns på lager leveres den i løpet av 2-5 arbeidsdager. Daylight Nordic AB eier, og har rett til å ta tilbake samtlige produkter, inntil full betaling er mottatt fra kunden.

2.Priser

Alle priser er i Nok og inkl. moms (25%). Det tas forbehold om trykkfeil og forandringer i priser og gebyrer.

3.Betaling

Alle varer betales mot faktura på 30 dager eller med forskuddsbetaling. Ved betaling etter forfallsdagen debiteres kjøper med 10% rente.

4.Pakkepost

Vi bruker Schenker, DHL eller UPS som transportør og leverer direkte til leveringsadressen.

5.Avbestillinger, returer og tilbakebetalinger

Du har rett til å returnere varene innen 14 dager etter levering. Melding om at du ønsker å returnere varene må gis innen 14 dager etter at varene ble levert. Du må selv betale returfrakten til Daylight Nordic ABs fysiske adresse. Varene må alltid returneres i uskadd tilstand og i intakt originalemballasje. Retur av ukurante varer godkjennes ikke! Du kan selvsagt åpne originalemballasjen, men du må ikke skade eller kaste den helt eller delvis.

Når du returnerer varer, vennligst oppgi dato, nummeret på ordrebekreftelsen, kundenummer, e-post adresse, navn, adresse og telefonnummer, bank og kontonummer for tilbakebetaling slik at vi kan undersøke ordren og behandle saken på best mulig måte og uten unødige forsinkelser (angrerettsloven). Om du selv vil, oppgi også grunnen til hvorfor varen returneres.

6.Uavhentede pakker

Uavhentede pakker debiteres med 500 Nok, uansett kjøpesum, i tillegg til ny fraktavgift, for å dekke våre kostnader for administrasjon, frakt og returfrakt. Betaling skal være oss tilhande innen 10 (30) dager fra fakturadato. Ved forsinket betaling tilkommer purregebyr, 50 Nok.

Leveringsovervåking
Vi forbeholder oss retten til å restnotere eller annullere bestillinger på varer som er utsolgt. Hvis varen er er på vei inn til lageret, eller beregnes komme inn innen rimelig tid, og prisen overstiger 100 Nok, restnoterer vi varen, og leverer den uten kostnad så fort den har kommet til vårt lager. Hvis en vare restnoteres av oss har du rett til å avbestille varen.

7.Reklamasjoner

Ved alle reklamasjoner skal Daylight Nordic AB kontaktes før noe sendes tilbake. Dette skal gjøres via info@daylightnordic.com eller på telefon +46 31 708 5100. Produkter som returneres skal alltid sendes tilbake i originalemballasjen for å klare transporten. Daylight Nordic AB tar ikke ansvar for produkter som ikke sendes i originalemballasje. Hvis vi har levert feil antall eller feil vare vil vi at dere kontakter oss raskest mulig, så vi kan rette opp feilen. Enkleste måten å gjøre dette på er å sende inn returseddelen med informasjon om hva som er feil, sammen med eventuelle varer som er levert feil.

8.Tilbakebetaling

Vil du som kunde ha utbetaling i forbindelse med åpent kjøp, må du alltid oppgi et bankkontonummer, bankgiro- eller postgironummer.

9.Transportskader

Vi står for alle skader som kan oppstå ved transport til kunder. Det er viktig at du sjekker godset samtidig som du tar imot det. Skulle emballasjen og/eller innholdet være skadet så melder du fra direkte til transportøren eller postutleveringen. Hvis de ikke påtar seg ansvaret for skaden kontakter du oss umiddelbart. Spar alltid bekreftelsen du får på at godset er skadet.

10.Garanti

Ifølge kjøpsloven. For mer informasjon se Forbrukerrådet.

Vanligvis gir vi 2-10 års garanti på våre produkter. Garantien gjelder om et produkt, ved normal bruk, skulle gå istykker. Garantien gjelder fra innkjøpsdato og består av reparasjon av produksjons- og materialfeil. Garantibevis/kvittering skal kunne vises frem ved garantikrav. Ved en eventuell tvist følger vi Forbrukerrådets besutning.

11.Endringer i vilkår og betingelser

Vi reserverer oss for feil vedrørende priser og produkter på hjemmesiden og på lenker til andre nettsteder. Vi reserverer oss for utsolgte produkter, en eventuell mangelsituasjon eller leveringsproblemer. Vi reserverer oss for endringer i priser, sortiment og produkter som vi ikke har kontroll over. Falske bestillinger spores opp og blir anmeldt til politiet. Daylight Nordic AB forbeholder seg retten til å endre priser, konstruksjon, dimensjonering og betegnelser uten forhåndsvarsel.

12.Force Majeure

Om krig, naturkatastrofer, konflikter på arbeidsmarkedet, myndigheters besluttninger og lignende hendelser som er utenfor vår kontroll, og ikke kunne forutsettes, hindrer oss i å gjennomføre forpliktelser foreskrevet i kontrakten, vil dette ligge til grunn for at vi fritas fra våre avtalte forpliktelser.

13.Kundeinformasjon

Alle opplysninger om våre kunders kjøp og betalinger er strengt konfidensielle og føres ikke videre.